ورود به بخش ویژه اعضاء






دریافت رمز عبور

سرویس های ویژه خبری

 
چگونه از آسیب مغزی محافظت کنیم؟
 
  • انرژي بسيار زياد يا انرژي بسيار کم خللي بزرگ در کارايي مغز ايجاد ميکند. رژيم غذايي تشکيل شده از مواد قندي کم با فيبر بالا و چربي و پروتئين معمولي بسيارآرام تر از غذاهايي با ميزان قند بالا (مانند شيريني جات و نشاسته) در بدن تجزيه ميشوند. سرعت ثابت و ملايم هضم در روده مقدار انرژي بيشتري را به مغز مي رساند، و باعث بهينه‏سازي سوخت و ساز در ارگانهايي شوند که مي توانند در سلامتي طولاني مدت نقش بسزايي داشته باشند.    بسياري از بيماري هاي قابل پيشگيري مانند ديابت نوع دوم، چاقي، فشار خون و… مي توانند تاثير بسزايي در پير شدن مغز داشته باشند. فعال و سالم نگه داشتن سيستم گردش خون با کارهايي از قبيل سيگار نکشيدن و عدم استفاده از چربي هاي اشباع شده مانع از پيري زودرس مغز ميشود.
 
بی تاثیری مکمل های امگا سه در بیماران قلبی

 

 

 

دانشمندان آلمانی اعلام کردند مصرف مکمل های اسید چرب امگا سه، در بهبودی بیماران قلبی تحت درمان تاثیر ندارد.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، پزشکان مرکز قلب لودویگ شافن و دانشگاه هایدلبرگ آلمان اعلام کردند نتایج تازه ترین تحقیقات نشان می دهد مصرف مکمل های اسید چرب امگا سه در کسانی که مبتلا به حملات قلبی شده اند و تحت درمان قرار دارند تاثیری ندارد.

این یافته ها با مطالعات قبلی که از تاثیر مثبت مکمل های امگا سه در بهبود بیماران قلبی حکایت داشت مغایر است.

دانشمندان می گویند البته این نادرست است که بگوییم اسیدهای چرب امگا سه مفید نیستند ولی نمی توان درباره تاثیر مثبت مصرف آن پس از ابتلا به حملات قلبی و قرار گرفتن تحت درمان اطمینان داد.

این تحقیق در ۱۰۴ مرکز درمانی و روی سه هزارو ۸۵۱ بیمار در سنین ۶۴ سالگی انجام شد که دچار حملات قلبی شده بودند.

مطالعات ثابت کرد مصرف روزانه مکمل های اسید چرب امگا سه در طول یکسال، نرخ مرگ و میر ناگهانی از حملات قلبی، تکرار حملات قلبی یا سکته مغزی ر ادر این افراد کاهش نداده است.

 
 
Design by ariancenter.com-All Right Reserved for mihan resaneh co